preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Slavonski Brod

Login
Raspored školskog zvona - predmetna nastava

PRIJEPODNE

1.

8:00 – 8:40

2.

8:45 – 9:25

3.

9:30 – 10:10

4.

10:25 – 11:05

5.

11:10 – 11:50

6.

11:55 – 12:35

7.

12:40 – 13:20

8.

13:25 – 14:05

Vrijeme

  

http://vrijeme.rtl.hr/

Mreža škola bez nasilja

http://www.unicef.hr/

E- upisi u srednju školu

         

               www.upisi.hr

Kalendar
« Siječanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Tražilica
e-Dnevnik

 

Virtualna knjižnica

Dan škole

Vladimir Nazor

Vladimir Nazor rođen je 30. svibnja 1876. u Postirama na Braču. Pučku školu je završio na otoku Braču, a gimnaziju u Splitu. Studirao je prirodne znanosti, matematiku i fiziku u Grazu i Zagrebu. Diplomirao je 1902. Počeo je raditi kao suplent u splitskoj gimnaziji, potom kao profesor u Zadru te od 1903. do 1918. godine u Istri (Pazin, Kopar i Kastav), koja je presudno obilježila njegovo stvaralaštvo.  Još 1919. godine postao je dopisni, a 1940. redovni član JAZU (Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti). Pisao je pjesme, prozu, kritike, eseje, feljtone i studije, prevodio i sastavljao antologije i školske udžbenike. Jedan je od najplodnijih i najpopularnijih naših međuratnih pisaca. Umro je u Zagrebu 19. lipnja 1949.

Važnije su mu knjige: Slavenske legende (Zadar, 1900.), Knjiga o kraljevima hrvatskijem (Zadar, 1904.),Veli Jože (Ljubljana, 1908.), Lirika (Zagreb, 1910.), Istarske priče (Zagreb, 1913.), Utva zlatokrila (Zagreb, 1916.), Medvjed Brundo (Zagreb, 1916.), Stoimena (Zagreb, 1916.), Priče iz djetinjstva (Zagreb, 1924.), Istarski gradovi (Zagreb, 1930.), Šarko (Zagreb, 1930.), Pastir Loda (Zagreb, 1939.), Zagrebačke novele (Zagreb, 1942.), Putopisi (Zagreb, 1942.)

Njegovim imenom je nazvana najveća državna nagrada u Republici Hrvatskoj "Nagrada Vladimir Nazor" koja se dodjeljuje za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj.

 

UPKO- Udruga za promicanje kulture i obrazovanja

Razvoj rane pismenosti kod djece predškolskoga i ranog školskog uzrasta

U utorak 8. prosinca 2020. Udruga UPKO - Udruga za promicanje kulture i obrazovanja provela je edukacijske radionice u Osnovnoj školi Vladimir Nazor Slavonski Brod u sklopu projekta Razvoj rane pismenosti kod djece predškolskog i ranog školskog uzrasta, odobrenog i financiranog od strane Grada Slavonskoga Broda, a partner na projektu je Gradska knjižnica Slavonski Brod. Radionice u obliku jezičnih igara osmislile su i provele, pod vodstvom doc. dr. sc. Irene Krumes, studentice Sveučilišta u Slavonskome Brodu, Odjela društveno-humanističkih znanosti, Studija ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja Nera Vinčazović, Klara Vidaković i Iva Vlainić. Provedene su tri radionice u tri ciklusa, ukupno 9 izvedenih jezičnih igara. Kako je to izgledalo možete pogledati u Fotogaleriji.

U aktivnostima su sudjelovali učenici 1.b razreda učiteljice mr. sc. Danijele Ljubac Mec, koja je napravila i evaluaciju projekta:

Studentice prve godine Ranog i predškolskog odgoja su provele jezične igre u našem prvom razredu. Igre su fonološke i morfološke s ciljem učenja slova, novih riječi, boja i oblika. Igrali su tri vrste igara: „Na slovo, na slovo“, „Životinjske pitalice“ te „Samo ne M“. Studentice su na brz i jednostavan način objasnile tijek i pravila igre. Učenici su s lakoćom pristupali rješavanju zadataka. Vrlo radu su sudjelovali u sve tri igre. Po završetku su se gotovo svi učenici izjasnili da im je „bilo super“ te da bi željeli to ponoviti.

Zahvalu za suradnju na projektu svakako treba dati i ravnateljici Osnovne škole Vladimir Nazor Nataši Stanković, prof., koja je projekt od početka podržala te omogućila izvođenje jezičnih igara u dvorani škole, uz pridržavanje svih epidemioloških uputa. Ravnateljica je također napravila evaluaciju projekta: 

Mladi kolega Luka Pongračić, doktorand i zaposlenik OŠ Vladimir Nazor i suradnik asistent na Odjelu društveno-humanističkih znanosti Sveučilišta u Slavonskome Brodu, povezao je te dvije ustanove i doveo projekt  Razvoj rane pismenosti kod djece predškolskog i ranog školskog uzrasta u našu školu. Hvala kolegici savjetnici, učiteljici Danijeli Ljubac Mec koja je sa svojim učenicima sudjelovala. Hvala doc. dr. sc. Ireni Krumes koja je posjetila našu školu te nam omogućila suradnju.

Osobno sam tijekom zadnjih 16 godina, još od kad je izv. prof dr. sc, Branko Bognar bio pedagog naše škole, kontinuirano sudjelovala na različitim projektima. No, moram priznati da su me ovaj projekt i ova suradnja iskreno dirnuli i oduševili. Počela sam s razvojem kreativnosti u nastavi prije 16 godina. Danas s mjesta ravnatelja tek vidim koliko je potrebna aktivnost samih učenika tijekom nastave te općenito kreativnost kako učenika tako i učitelja. Na ovom je projektu to sve tako jasno vidljivo. Kreativnost, aktivnost, učenje kroz igru i zadovoljstvo svih sudionika. Prekrasno!

S poštovanjem,

Ravnateljica: Nataša Stanković

Voditelj projekta Luka Pongračić o projektu:

Udruga UPKO započela je projektom Razvoj rane pismenosti kod djece predškolskog i ranog školskog uzrasta seriju obrazovnih projekata te mi je drago što smo taj put počeli u OŠ Vladimir Nazor. Ovakvi projekti doprinose obrazovanju jer unose nove aktivnosti te suvremene strategije i metode rada, od kojih svakako treba istaknuti učenje kroz igru. Suvremenim metodama nudimo dodatni odgojno-obrazovni rad koji vodi bržem razvoju kod učenika, ali i svih uključenih sudionika projekta. Uspjeli smo odraditi sve aktivnosti projekta unatoč lošoj epidemiološkoj situaciji te se nadam da ćemo u budućnosti ovakve programe i projekte moći provoditi u puno većem obujmu. Naišli smo na veliku podršku s mnogih strana - Grada Slavonskoga Broda, Gradske knjižnice Slavonski Brod, posebice ravnateljice Ružice Bobovečki koja je pružila podrška i pomoć od početka projekta te Osnovne škole Vladimir Nazor, a posebno ravnateljice Nataše Stanković koja je omogućila provođenje projekta i učiteljice savjetnice Danijele Ljubac Mec koja je sudjelovala u projektu sa svojim učenicima. Kako učenici, tako i studentice i svi uključeni u projekt, naučili su puno novih stvari te će i dalje rasti zajedno s našim programima i projektima. Uz stručno i znanstveno vodstvo doc. dr. sc. Irene Krumes, koja je i predsjednica Udruge UPKO, naučio sam puno toga te smo zajedničkim snagama i znanjima napisali ovaj projekt i planiramo napisati i odraditi još puno programa i projekata iz područja kulture i obrazovanja.

Predsjednica Udruge UPKO doc. dr. sc. Irena Krumes o projektu:

Raduje me što sam u suradnji s doktorandom Lukom Pongračićem uspjela realizirati ovaj projekt zahvaljujući i velikoj podršci ravnateljice OŠ "Vladimir Nazor" Nataši Stanković kao i učiteljici savjetnici mr.sc. Danijeli Ljubac Mec koja je otvorila vrata svoje učionice i dopustila da s učenicima njena razreda ostvarimo planirane projektne aktivnosti. 

Na Sveučilištu u Slavonskom Brodu na kolegiju Jezične igre i Predvježbe čitanja i pisanja sa studentima proučavam i razvijam nove pristupe i nastavne metode kojima potičemo razvoj rane pismenosti u djece. Od brojnih kreativnih rješenja studenata izdvojene su igre koje potiču govorno-jezični razvoj djece predškolskog i ranog školskog uzrasta, ali i podržavaju razvoj vještina čitanja i pisanja. Zato su studentice 1. studijske godine Nera Vinčazović, Klara Vidaković i Iva Vlainić svoje uratke praktično primijenile u radu s djecom potvrdivši njihovu učinkovitost. Time je teorijski rad u visokoškolskoj nastavi dobio praktičnu potvrdu, a školska zajednica time dobila snažnog partnera u budućim razvojnim projektima na ovom području. No, najveći dobitnik svakako su radosna djeca za koju je i cijeli projekt osmišljen. 

Ovim putem zahvaljujem Gradu Slavonskom Brodu koji je prepoznao kvalitetu projekta kao i podršci projektnog partnera Gradskoj knjižnici na čelu s Ružicom Bobovečki.

Nadamo se budućoj suradnji i podršci šire školske i predškolske zajednice.  

 

Voditelj projekta:                                                               Predsjednica udruge:

Luka Pongračić, mag.prim.educ.                                      doc.dr.sc. Irena Krumes  

eTwinning projekt "Na putu dobrote 2"

Na putu dobrote 2  

Prosinac je i vrijeme je darivanja. 

S tim u skladu, a u sklopu eTwinning projekta Na putu dobrote 2, učiteljice Ida Zukanović Šimunović i Irena Katavić došle su na ideju kako bi mogle nekoga razveseliti u ovo turobno vrijeme pandemije Covida. Misli su ih odvele u OŠ „Milan Amruš“. U suradnji s pedagoginjom Marinom Soldo i ravnateljicom OŠ „Milan Amruš“, Natašom Čošić, organizirale su malenu humanitarnu akciju. Doprinosom učenika 2.b razreda i učenika posebnoga razrednog odjela naše škole za tren su prikupile hrpicu školskoga pribora. Djeca u obje škole s nestrpljenjem su čekala dan primopredaje dara. Nažalost, noć prije polaska u OŠ „Milan Amruš“ učenicima 2.b razreda izrečena je mjera samoizolacije radi spomenute pandemije. Kako ne bi razočarali djecu koja ih očekuju učenici posebnog razrednog odjela, zajedno s učenicima 2.b u mislima, otišli su u dogovoreno vrijeme u OŠ „Milan Amruš“. Tamo ih je dočekala predagoginja i nekoliko učenika njihove škole. Uz pjesmu, konfete i osmijehe predali su dar. Oni su ih, kao pravi domaćini, počastili i iskreno im se zahvalili. Naši su se učenici puna srca vratili u školu te prenijeli zahvale i pozdrave našim bekavcima u izolaciji.

Lijepe se riječi pamte, a djela još više!
Učiteljice se ovim putem zahvaljuju i roditeljima na dobroj volji i suradnji!

Kako je sve izgledalo možete pogledati u videu. 

Code week - eTwinning

Učenici smo 2.b razreda OŠ"Vladimir Nazor", Slavonski Brod. Naša učiteljica Ida jako voli informatiku i sve ono što čini nastavu dinamičnom i učinkovitom, stoga nas je uključila u projekt eTwinninga EU Code week – PixelArt (od 10. listopada do 25. listopada 2020. u tjednu kodiranja). Autorica projekta je Ana Ćaleta iz OŠ Trilj.

Učenici smo INE "Malci genijalci" i  kao takvi pokušali smo odraditi ovaj naš prvi projekt. Vrlo smo uzbuđeni! Tijek aktivnosti i naše rezultate, pogledajte u nastavku.

Tijek aktivnosti:

1. Dogovor o načinu rada i ukratko o kodiranju

2. Obrazac/plahta za rad

3. Rad na jednostavnim primjerima (Roblox motivi)

4. Upoznavanje s aplikacijom pixelart (portret i školski pribor)

5. Samostalni rad na programiranoj listi google sheets - a

6. Evaluacija projekta

Naše radove možete pronaći na poveznicama, a također ih možete pogledati i na gifu u nastavku. 

http://linoit.com/users/SANJA_uciteljica/canvases/EU%20code%20week%20-%20World%20flags

http://linoit.com/users/SANJA_uciteljica/canvases/EU%20code%20week-%20School

http://linoit.com/users/SANJA_uciteljica/canvases/EU%20code%20week-%20Portret 

 

I nešto za kraj....

https://scratch.mit.edu/projects/444454695

eTwinning projekt "Dan jabuka 2020."

Dan jabuka 2020.

Ove školske godine učenici posebnoga razrednog odjela i učenici 2.b razreda matične škole sa svojim su se učiteljicama uključili u eTwinning projekt „Dan jabuka 2020.“

Projekt je organiziran s ciljem upoznavanja učenika o utjecaju jabuka na naše zdravlje, koristima od jabuka, vrstama jabuka, načinima konzumiranja jabuka i proizvoda od jabuka... Autorica  projekta je Patricija Burazin iz OŠ Blage Zadre iz Vukovara.

Organiziranjem raznih predmetnih i međupredmetnih tema obilježili smo Dan jabuka u našim odjelima. Istraživali smo životni ciklus jednog stabla jabuke, kušali i uspoređivali jabuke. Saznali što sve možemo načiniti od jabuka. Slušali priču, pjevali, dodavali jabuci opisne i posvojne pridjeve, brojali, množili, mjerili masu... Izrađivali jabukoljubca i stablo jabuke. Zasladili se raznim slasticama od jabuke i pitom od jabuka koju su sami napravili.

Naše projektne aktivnosti bit će objavljene na TwinSpace stranici projekta „Dan jabuka 2020. „ kao i na našim razrednim stranicama.

 

Sudjelovanje u projektu "Živimo svoja prava"
U našoj školi održane su radionice za prvi razred u sklopu projekta
˝Živimo svoja prava˝.
 
Članice Volonterskog kluba u Slavonskom Brodu djeci su prikazale njihova prava.
U foto-galeriji možete pronaći sve fotografije koje prikazuju kako su učenici bili
jako zainteresirani za temu radionice, a ovdje su neke od njih.
 
„Skupljajući plastične čepove pomažemo i mi“

 


Od početka ove školske godine, naša škola sudjeluje u jednom posebnom projektu. Većina učenika možda i nije svjesna da sudjelujući u njemu čini dobro djelo pa smo odlučili napraviti intervju s našom profesoricom prirode/biologije  Sanjom Žutinić koja će nam reći što to čini naša škola, a i mi učenici, i o kakvom je projektu riječ.

Profesorice Žutinić, o kakvom je projektu riječ?
                  „Riječ je o projektu „Plastičnim čepovima do skupih lijekova“ koji provodi Udruga oboljelih od leukemije i limfoma Hrvatske (UOLL). Udruga već dvije godine prikuplja plastične čepove i skladišti ih za pokretanje projekta za reciklažu. Prodajom tih proizvoda ili reciklirane sirovine financira se nabavka skupih lijekova za liječenje teških bolesti u slučaju kada to ne financira HZZO.“

Tko sudjeluje u tom projektu?
               „U tom projektu sudjeluju svi učenici naše škole, tijekom čitave ove školske godine, a pridružuju se i druge škole, vrtići, podružnice Caritasa na području cijele Hrvatske, različite tvrtke. Skupljajući plastične čepove pomažemo i mi.“

Koji je cilj projekta?
             „Jedna od vrijednosti do kojih nam je stalo, koji nastojim razvijati u našoj školi je solidarnost. Učenike educiramo, potičemo na važnost ovog projekta da s ciljem zaštite okoliša istovremeno učine dobro djelo.“

Lana Ćato, 8.d



                                         
 

Priča jesenskog šešira

           

Priča jesenskog šešira       

Dobar dan želim, ja sam Darko Šeširko, ja sam Šarenokapić, a ja sam Crvenokapić, ja sam Jesenko, ja sam Šeširko Dumbledore… - samo su neki od pozdrava kojima su nas učenici 5. d razreda uveli u bajkoviti svijet jesenskih šešira koji ožive onoga trena kada se stave na glavu. Tada svaki šešir priča svoju priču - Priču jesenskog šešira. Evo o čemu je riječ!

            Tijekom mjeseca listopada učenici su dobili zadatak da načine jesenski šešir od suhog lišća, ljusaka, šuške i različitih jesenskih plodova (kestena, kukuruza, oraha, tikvice, lješnjaka, šipka, žira). Rezultat je bio više nego uspješan - šeširi su bili iznimno maštoviti i kreativni - a da bi jesenski šešir u potpunosti ispunio svoju ulogu, morao je oživjeti - ispričati svoju priču. Učenici su sami osmislili priče i usmeno ih ispričali na satu hrvatskoga jezika prošloga petka, 31. listopada 2014. Valja napomenuti kako priče nisu nimalo zaostajale po maštovitost, kreativnosti i originalnosti. Evo što kaže Fran Bašić, jedan od šeširaka i učenika 5. d razreda:

Zadatak je bio da  napravimo jesenski šešir, nadjenemo mu ime i osmislimo uzbudljivu jesensku priču. Kada smo donijeli šešire u školu, bilo ih je svakakvih: malih, velikih, šarenih, smiješnih, kaubojskih, čarobnjačkih. Svatko od učenika imao je i vrlo zanimljive priče. Bilo je zabavno slušati i gledati sve te zgode koje su se dogodile šeširima.

Tako komentira naš Fran, a kako izgledaju jesenski šeširi pogledajte u galeriji fotografija.

(Zahvaljujemo Aniti koja je osmislila ovaj projekt. J )

M. K.

 

 

Projekt seksualno nasilje nad djecom

U okviru Programa Vijeća Europe „Izgradnja Europe za djecu i s djecom“ pokrenuta je Kampanja Vijeća Europe za zaustavljanje seksualnog nasilja nad djecom.

Svrha Kampanje je unaprjeđenje sustava zaštite djece od seksualnog nasilja.

Istraživanja govore kako je svako peto dijete u Europi žrtva nekog oblika seksualnog nasilja. Većina slučajeva (70 do 85%) seksualnog zlostavljanja djece događa u krugu obitelji te od strane osoba koje su bliske djetetu ili njegovom društvenom okruženju.

 Posljedice seksualnog nasilja nad djetetom mogu ostati prisutne u njegovom životu i do odrasle dobi – životu o kojem svjedoče kao proživljenom u skrivenoj tuzi i boli.

Prevencija ove vrste zlostavljanja i poučavanje o njoj odgovornost su odraslih.

Ključna je kvalitetna komunikacija s djecom koja je otvorena, odlučna, bez uvijanja i zastrašivanja i koja im pruža jasne smjernice o tome kako zadržati svoju sigurnost i prepoznati potencijalne opasnosti. 

Pazimo, slušajmo svoju djecu.

Projekt-Ovisnost

Mjesec borbe protiv ovisnosti  u Republici Hrvatskoj obilježava se u razdoblju od 15. studenog do 15. prosinca. Svake godine u navedenom razdoblju obilježavanje se provodi s ciljem upozoravanja cjelokupne javnosti na problem zlouporabe svih oblika sredstava ovisnosti a osobito droga, te se time nastoji potaknuti sve subjekte u društvu na aktivnu borbu protiv ovisnosti i zlouporabe droga poduzimanjem zajedničkih aktivnosti za uspješno suprotstavljanje ovom ozbiljnom problemu današnjice.

Ove godine smo o tom problemu razgovarali s učenicima 8. razreda te u suradnji s njima  napravili pano gdje smo stavili neke njihove radove i misli.  Evo što nam učenici poručuju:

„Nemojte  „samo probat“, to rijetko kad ostane samo na probi. Nemojte pasti pod utjecaj vršnjaka, pušiti, piti i neke druge stvari samo kako bi bili cool.“

„Ovom porukom želim svima poručiti jednu stvar, nemojte uništavati samoga sebe. Što će vam droga, alkohol, cigarete ili tomu slično? Zašto to radite? Da možda ispadnete „face“ pred vršnjacima? Da li znate da iz dana u dan sve više i više kvarite sebe, svoj organizam, unosite otrov u svoje tijelo? Nemojte si to raditi! Stoga: PREKINITE SE TROVATI!“

„Alkohol, cigarete, droga, ne unose u život sreću.  Stvaraju ovisnost, bolesti i brigu sve veću!“

„Razmisli dvaput prije nego doneseš neku lošu odluku!“

„Sad živi sad! Jednom si  mlad, zato opojna sredstva ne koristi nikad, a ni tad!

Ti uzimaš drogu, ona uzima tebe! Dim više, minute manje!“

preskoči na navigaciju